Lehdistötiedote: Folkhälsan ostaa Emeliehemmetin - Folkhälsan
26 toukokuuta 2017

Lehdistötiedote: Folkhälsan ostaa Emeliehemmetin

Samfundet Folkhälsanin hallitus on asettunut positiiviselle kannalle koskien tarjousta ostaa Emelihemmet-kiinteistön yhdistykseltä De gamlas hem i Gamlakarleby, joka omistaa Kokkolassa sijaitsevan rakennuksen ositteessa Sairaalakatu 11.

Christian Wiklund on puheenjohtaja yhdistyksessä De gamlas hem i Gamlakarleby. Häneen mukaansa kiinteistöä tarjotaan Folkhälsanille selkeästä syystä. Tavoitteena on vahvistaa ruotsinkielisille ikäihmisille suunnattua palvelua Kokkolan alueella.

Emeliehemmets gård grönskar en solig sommardag.

Folkhälsan on sosiaalisektorin tärkeä toimija ja toimii vakuutena siitä, että ruotsinkielisiä vaihtoehtoja on tarjolla myös tulevaisuudessa. Folkhälsanin toimitusjohtaja Stefan Mutanen on tyytyväinen päätökseen ja näkee sen tärkeänä tulevaa sote-uudistusta ajatellen.

Suunniteltu kauppa antaa Folkhälsanille vielä yhden helmen nauhaansa Folkhälsan-taloja ruotsinkilisellä rannikolla. Folkhälsanilla on jo monia vuosia ollut hyvä yhteistyö yhdistyksen kanssa, ja tällä hetkellä Folkhälsan Välfärd vaikutta kiinteistössä tarjoten seniori-asuntoja, kotipalvelua, kotisairaanhoitoa ja ruokapalvelua. Kokkolan kaupunki vuokraa tiloja Emeliehemmtissä ympärivuorokautista hoivaa varten.

Suunnitelman mukaan kauppa toteutuu syksyllä 2017.